vineri, 6 mai 2011

"Nu exista realitate, ci doar perceptie"

In incercarea mea de a citi cat mai multe carti de dezvoltare personala (am reprize cand citesc mai multe zile, am reprize cand le las deoparte din lipsa de timp sau altceva), mai gasesc pasaje care imi plac si care ma mai pun pe ganduri. Acum citesc "Strategii de viata", de Phillip McGraw, o carte foarte interesanta, cu exemple, exercitii de dezvoltare si alte maxime de retinut. Daca am reusi sa punem si in practica tot ce citim in cartile astea, ar fi perfect, dar iti trebuie o minte mult prea deschisa, optimism si vointa. Eu incerc sa fac primii pasi, sa citesc aceste carti si sa retin cate ceva:)

Azi in metrou am trecut la un alt capitol din cartea de mai sus, care se intitula "Nu exista realitate, ci doar perceptie". Desi nu erau noi termenii de acolo, mi-au reaprins niste beculete, i-am corelat cu viata cotidiana si am inceput sa "gandesc". Intr-adevar, nu exista niciodata o realitate identica pentru mai multe persoane. Desi spunem ca ne asemanam cu ceilalti, totusi suntem unici, avem o mentalitate proprie, ganduri unice si ca atare, o realitate unica. Vedem lucrurile in mod diferit de ceilalti, ceea ce credem noi ca e bine si frumos pentru noi poate pentru altcineva e rau. Perceptia fiecaruia este cea care raporteaza individul la o realitate data.

Daca toate lucrurile ar fi vazute si percepute in acelasi fel de catre toti, atunci ar fi totul prea frumos, n-ar mai exista conflicte, discutii in contradictoriu etc. Atunci cand ne deranjeaza ca cineva nu vede lucrurile in acelasi mod ca noi, ar trebui sa ne gandim ca nu putem avea pretentia ca cei de langa noi sa simta, sa creada si sa inteleaga acelasi lucru. De ce sa pretindem asta? Fiecare are propria realitate, fiecare atribuie alte semnificatii evenimentelor si fiecare se raporteaza diferit la ceea ce se intampla in jurul sau. Daca am gandi asa, cred ca ne-ar fi mai bine si am fi mai impacati.

Un alt citat: "Nu exista lucruri bune sau rele. Noi gandim ca sunt asa." William Shakespeare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu