miercuri, 18 mai 2011

Diplomatie, protocol, un presedinte si animale, toate la ZOO in Antwerp

Azi a fost "the big day", in care a avut loc intalnirea cu Jose Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene.

Dimineata, la ultimul workshop, ni s-a aratat programul cu cele 30 de minute alocate ceremoniei de decernare a proiectelor selectate. Mi s-a parut foarte amuzant, pe o intreaga foaie A4 era programat fiecare minut din cele 30: 2 minute pentru speech-ul lui Barosso, 3 minute pentru disculrul altui oficial, 1 minut pentru un fimulet etc. Mi se pare total inutil sa faci un asemenea program la minut; in final, bineinteles ca s-a dus tot pragramul si s-a intarziat, pentru ca nu venise Barosso.

Au inceput domni oficiali sa tina aceleasi discursuri cu caracter politic, bineinteles, dar pe tema promovarii voluntariarului si sustinerea tinerilor. N-au spus nimic nou, domnii oficiali doar au venit cu niste argumente putin irelevante pentru mine: " trebuie sa facem...", "avem in vedere sa sustinem in continuare voluntariatul prin politici...", bla, bla. Nu prea au avut argumente solide, au tinut discursuri demagogice, cam plictisitoare. Dar totul era la nivel inalt, trebuia sa se respecte protocolul, ca doar erau atatea persoane la acest eveniment, inclusiv o gramada de jurnalisti.

Am aflat ulterior ca acest eveniment era primul dedicat voluntariatului si tineretului, la care acest Barosso a participat. Printre perlele presedintelui Comisiei Europene, m-a amuzatt atunci cand a vorbit de "ageing" (imbatranirea populatiei, una din problemele din Europa pe care UE o are in vedere) si a spus ceva de genul "ca este mai bine sa avem oameni care traiesc mai mult, decat sa moara devreme"....poftim? adica imbatranirea populatiei se refera la faptul ca a scazut natalitatea si exista mai mute persoane in varsta, nu se refera nicidecum la faptul ca traiesc oamenii mai mult.(da, cineva ar trebui sa-l consilieze mai bine). Un alt oficial, cand incerca sa raspunda la intrebarea "ce strategii s-ar putea adopta pentru a se recunoaste si educatia non-formala",ne-a spus ceva de genul "do not be afraid about the non-recognition of your informal education" (da,right...si altceva, ce ar trebui sa se faca, mai concret?)

Pe langa acest eveniment, am asteptat ziua de azi in primul rand pentru ca totul urma sa aiba loc la centrul de conferinte de la ZOO din Antwerp. Am profitat asadar sa fac o plimbare prin gradina zoologica si am reusit sa vad animalele: tigri, lei, hipopotami, pinguini, girafe, elefanti etc. Asta m-a incantat astazi, faptul ca am vazut animalele:) Cand ne grabeam sa ajungem in sala de conferinte, am trecut si pe langa locul unde erau maimutele: erau imprejmuite cu un fel de gard din sticla, iar una statea chiar langa geam...se juca cu un bat, iar cand ne-am apropiat de ea, s-a uitat la noi si si-a pus mainile in cap. Mi-ar fi placut foarte mult sa am mai mult timp sa-i urmaresc gesturile, dar a trebuit sa fugim la faimoasa conferinta.

Azi a fost si ultima zi din acest eveniment. Maine va fi plecarea,iar noi vrem sa ajungem mai devreme in Bruxelles, sa ne plimbam putin, trebuie sa profitam si de ocazia aceasta:) Iar maine noapte voi fi din nou in Bucuresti, unde ma asteapta multe lucruri de facut, inclusiv fetele, sa le aduc ciocolata belgiana:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu