luni, 29 martie 2010

Un simplu post...

N-am mai scris de ceva vreme pe blog şi ma gândeam azi despre ce aş putea să scriu. În final, nu am găsit niciun subiect interesant...voi scrie aşadar despre ce-mi trece prin minte.

Dimineata am citit presa şi o ştire mi-a atras atenţia: în Moscova au fost azi 2 atentate la metrou.Imediat mi s-a activat în cap un beculeţ...eu circul zilnic cu metroul în Bucureşti, mii de oameni circulă la fel ca mine; dacă s-ar întâmpla ceva de genul şi la noi? M-am liniştit însă gândindu-mă că România nu are aşa mulţi duşmani...de fapt, vreau să spun că în ţară nu există grupuri extremiste, de persoane revoltate care să facă un asemenea gest. În Moscova, se pare că atentatele au fost sinucigaşe, produse de 2 femei kamikaze. Cum poate cineva să se gândească să-şi pună pe corp 2 kg de explozibil, să omoare zeci de persoane într-un loc aglomerat, fiind în acelaşi timp dispus să moară el însuşi? Deja e un scenariu prea complex, copiat şi reiterat în numeroase locuri şi perioade: explozia are loc la metrou, unde circulă mii de persoane zilnic, întreaga scenă se va desfăşura dimineaţa, la o oră de vârf, iar ulterior atentatul va fi revendicat de o grupare. Pentru cei care pun în practică asemenea scenarii, probabil modul acesta de acţiune reprezintă "cea mai eficientă soluţie" de a atrage atenţia autorităţilor, altor ţări...lumii întregi.
Probabil pentru România contează faptul că este o ţară mai mică,nesemnificativă uneori...altfel cred ca am fi avut de-a face cu asemenea probleme. România s-a implicat în războiul anti-terorism început de SUA; la fel şi Marea Britanie....în Londra au avut loc însă atentate la metrou, revendicate de terorişti (în 2004 cred).
În concluzie, când citeşti o astfel de ştire, e imposibil să nu te simţi mişcat, revoltat de ce se întâmplă sau chiar să te întrebi dacă un incident asemănător se poate întâmpla şi în ţara ta. Eu tot sper că aceste atentate vor înceta la un moment dat în lume....poate cei care le iniţiază se vor sătura să atragă în modul acesta atenţia;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu