vineri, 12 martie 2010

Planurile de azi, planurile de mâine

Zilele trecute, când am constatat că planurile mele nu s-au concretizat aproape deloc, mi-am dat seama că fac prea multe planuri pentru ziua de mâine. Oamenii, în general, îşi fac planuri pentru un lucru banal de mâine sau pentru un moment important din viitor. Oricum ar fi, planurile rămân aproape mereu subiective... adică depinde de noi, de motivaţia şi dorinţa noastră de a realiza ceea ce ne-am propus, sau măcar o parte.

De ce îşi fac oamenii atâtea planuri de viitor? Ce scop au, dacă în final constatăm că nu le-am respectat nici pe jumătate? reuşesc doar să ne provoace nemulţumire de sine, insatisfacţie şi regret. Regreţi că ai pierdut ziua de ieri şi n-ai făcut ce ţi-ai dorit, dar continui să-ţi faci planuri....poate,poate mâine vei face şi ce ţi-ai propus ieri. Dar pentru mâine deja aveai alte planuri, alte lucruri bifate pe listă; şi atunci, cum mai reuşim să facem tot ce ne propunem, dacă ziua de ieri rămâne în trecut, iar ziua de mâine are tot 24 de ore şi nu se măreşte pentru noi?

Eu îmi fac planuri mereu: VREAU ca mâine să merg la facultate, dar când ajung acasă, TREBUIE să citesc ceva, poate pentru licenţă. De fiecare dată, intervine altceva. Fac alte lucruri (care îmi plac sau nu), pierd timpul...Dar deseori găsesc motive satisfăcătoare pentru "incapacitatea" mea de a-mi respecta planurile. Uneori funcţioneză, alteori nu. Diferenţa dintre VREAU şi TREBUIE e prea mare...

De fapt, stă în firea indivizilor să găsească pretexte. Noi mereu avem argumente, mereu ne "consolăm" cu ceva (poate am făcut un lucru neaşteptat azi,iar mâine nu mai întâlnim ocazia). Dar niciodată nu ne învăţăm minte, continuăm să facem aceleaşi planuri pe care mâine le vom încălca. Nu prea ţinem cont însă de faptul că timpul trece: pentru trecut nu ne mai facem griji, prezentul îl trăim acum, iar viitorul se îngreunează de povara tuturor planurilor noastre.

Ar trebui să nu ne mai facem planuri mărunte, ar trebui să învăţăm din experienţa "planurilor de azi", care mâine vor fi eşuate. Ar trebui poate să ne facem câteva planuri mari, asupra cărora să ne focusăm energia pentru a le realiza. În rest, este inutil totul: azi nu îmi voi respecta planul, voi face ce VREAU...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu