duminică, 20 iunie 2010

Fără cuvinte...

Un mesaj venit din partea profei Cristina Bogdan, o profesoară extraordinară, care ne-a demonstrat în cei 3 ani de facultate că ne-a fost mai mult decât o simplă profesoară. Cu dumneaei am făcut Istoria culturii şi a mentalităţilor, Istoria reprezentărilor colective, Antropologie culturală, Studii de gen. Mai mult, o organizat pentru noi excursii de neuitat în diverse locuri, ultima urmând să fie pe 1-2 iulie.

Mesajul dumneaei, venit după aflarea notelor de la examenul de licenţă (dezamăgitoare pentru majoritatea), m-a lăsat pur şi simplu fără cuvinte:

Dragii mei studenţi dragi,

As vrea sa ştiţi, să credeţi, că fiinţa noastră e mult mai largă decât orice notă, aşa incât nu există o notă în lumea aceasta care să vă poată defini. Vă rog să nu vă faceţi rău singuri închizându-vă, de bună-voie, în celula ingustă a unei note mici, nesemnificative. Eu ştiu şi am simţit de-a lungul anilor în care am avut privilegiul de a vă fi alături că sunteţi mult mai mult, mai frumos şi mai adânc decât ceea ce am citit astăzi, cu tristeţe nesfârşită, pe lista notelor de la examenul scris. Citeam şi nu puteam asocia cifrele cu numele, îmi aminteam chipurile, zâmbetele, discuţiile, întrebările, mirările, toate lucrurile consistente care au devenit NOI în acest răstimp de ÎMPREUNA. Pentru mine asta rămâneţi - bucurie, tinereţe, rodnicie - şi nici o notă din univers (nici măcar una muzicală, darmite cele matematice, pe care nu le-am iubit niciodată) nu va putea şterge acest sentiment. De aceea, vă rog, nici să nu vă mai gândiţi să-mi spuneţi sau să-mi scrieţi, cum s-a mai întamplat astăzi, că m-aţi dezamăgit. Nu mă puteţi dezamăgi cu cifrele care nu vă reprezintă, m-aţi dezamăgi dacă aţi pierde sensul umanităţii pe care m-am străduit să vi-l transmit.

Cu tot gândul bun, acelaşi, de Diriga:)

Aş mai face 3 ani de facultate cu drag, doar pentru a mai sta alături de profesorii care mi-au arătat ce înseamnă "să fii om"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu